onsdag 22. mai 2013

Babyteppe

Forrige helg var ei skikkeleg festhelg for storfamilien. Konfirmasjon på laurdag og barnedåp på søndag.

Konfirmanten fekk hekleteppet frå forrige innlegg, dåpsbarnet fekk eit lite lappeteppe.

826eef9ebb3111e2b70422000a9d0df6_7

Denne gongen ville eg lage vindmølle-lappar (eller pinwheels som det heiter på utanlandsk).

Har laga nokre babytepper etterkvart, så eg hadde nokre lappar i mønstra stoff liggande, måtte berre lage nokre få nye. Heldigvis hadde eg akkurat nok av det kvite stoffet til å få laga dei vindmøllene eg trengte.

077b

075b

080

082

120b

Lots of celebrations in my family this month.

This sunday was the christening of my youngest nephew. I made him a baby quilt.

This time I wanted to make pinwheels again. I've tried them once before and they're fun to make.

I used fabric from my stash. Patterns in all colours (except pink and purple…) and luckily I had just enough of white fabric to make the pinwheels I needed…

4 kommentarer:

  1. Beautiful quilt Solveig! Your nephew is going to be so cosy and warm wrapped in this quilt.


    keep well

    Amanda :-)

    SvarSlett
  2. Så flink du er - blir litt misunnelig jeg:)

    SvarSlett
  3. Kjempefint teppe! Heldige tanteungane dine;)

    SvarSlett
  4. I'm gone to convey my little brother, that he should also pay a visit this website on regular basis to take updated from latest information.

    Here is my website :: Boo of ra

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails